Doctors

Medical

Doctors

Medical

جامعه جهانی برای مقابله با آنفلوآنزا آماده است'

یکی از مسوولان بهداشتی سازمان ملل متحد می گوید جامعه جهانی بیشتر از هر زمان دیگری برای مقابله با همه گیری آنفلوآنزای خوکی آمادگی دارد. 
به گفته دکتر کیئیجی فوکودا، تلاش سالیان گذشته کشورها برای مقابله با آنفلوآنزای مرغی، ذخیره داروهای ضد ویروس آنها را افزایش داده است. 

سازمان بهداشت جهانی نسبت به همه گیری بیماری آنفلوآنزای خوکی در سراسر جهان هشدار داده است. 

در پی مرگ ۸۱ تن در مکزیک در اثر آنفلوآنزای خوکی و تایید ابتلای ۲۰ تن در آمریکا به این بیماری، کانادا نیز از ابتلای ۶ تن از شهروندانش در ایالت های بریتیش کلمبیا در غرب و نووا سکوشیا در شرق این کشور خبر داده است. 

تاکنون در آمریکا ابتلای هشت دانش آموز در نیویورک، هفت تن در کالیفرنیا، دو نفر در تگزاس، دو تن در کانزاس و یک نفر در اوهایو به آنفلوآنزای خوکی تایید شده است. 

دولت باراک اوباما برای بسیج همه امکانات دولت فدرال برای مقابله با این بیماری وضع اضطراری اعلام کرده است. 

در این حال، کاخ سفید از مردم آمریکا خواسته وحشت نکنند. آمریکایی ها نگران گسترش آنفلوآنزای خوکی از مرزهای مکزیک به این کشور هستند. 

همزمان چند کشور در آسیا و آمریکای لاتین به تشدید تدابیر ایمنی در فرودگاه ها و بازرسی مسافران خارجی اقدام کرده اند. 

هنوز واکسن خاصی برای آنفلوآنزای خوکی تولید نشده ولی پزشکان می گویند می توان این بیماری را با استفاده از داروهای ضد ویروس معمولی کنترل کرد. 
معمای آنفلوآنزای خوکی

مسوولان سازمان بهداشت جهانی می گویند در صورت جهش ژنتیکی آنفلوآنزای خوکی احتمال شیوع انواع خطرناک تر این بیماری وجود دارد ولی به گفته آنها این سازمان باید اطلاعاتی بیشتری را برای اعلام وضع اضطراری جهانی دریافت کند. 

نگرانی درباره احتمال گسترش آنفلوآنزای خوکی در سطح جهان در حالی ادامه دارد که نشانه های بیماری در مبتلایان به صورت های متفاوتی ظهور کرده است. 

آزمایشگاه پزشکی در مکزیک تاکنون تنها ابتلای چندتن از قربانیان را به آنفلوآنزای خوکی تایید کرده اند و نشانه های بیماری در آمریکا به صورت خفیف تری بروز کرده است. 

ایموجن فولکس، خبرنگار بی بی سی در سوئیس می گوید این سوال برای پزشکان وجود دارد که چرا بعضی از مبتلایان به شدت بیمار هستند در حالی که نشانه های بیماری در بعضی دیگر بسیار خفیف است. 

در این حال، سازمان بهداشت جهانی ابراز اطمینان کرده که همه گیری آنفلوآنزای خوکی ربطی به حملات میکروبی تروریست ها ندارد. 
نشانه های بیماری

سازمان بهداشت جهانی خواسته است نسبت به گسترش سرماخوردگی های غیرفصلی با نشانه های ذات الریه در بین شهروندان خود هوشیار باشند. 

به گفته پزشکان این بیماری بیشتر از راه سرفه و عطسه منتقل می شود. 

عامل این بیماری یکی از سویه های ویروس اچ ۱ ان ۱ است که به ویروس آنفلوآنزای مرغی شباهت دارد. این ویروس از خوک و پرندگان به انسان منتقل می شود. 

تاکنون جوانان بیشتر قربانیان آنفلوآنزای خوکی را به خود اختصاص داده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد